DOBGUMI

Kis teljesítményű szállítópályáknál a sima, fém felületű dob is meg tudja hajtani a hevedert, viszont egy bizonyos méret fölött már megcsúszik a dob. Az erőátvitel javítható úgy, ha a heveder nagyobb szögben fogja át a meghajtó dobot, ami egy plusz feszítőgörgő beszerelésével oldható meg, de ez a megoldás csökkentheti a heveder élettartamát. A meghajtó dob a gumiborításon keresztül viszi át az erőt, amikor meghajtja a hevedert, a gumin az anyagok 4-szer nehezebben csúsznak, mint sima felületű fémen. A dobgumit nagyon nagy igénybevétel éri, intenzív és ismétlődő, dinamikus terhelés.
A hosszabb élettartam elérése érdekében az alábbiakra kell odafigyelni:
  • A dobgumi jó minőségű, kopásálló gumiból készüljön, aminek kopási értéke legfeljebb 120 - 130 mm3. Ha gyenge minőségű a gumi és könnyen kopik, a heveder rövid idő alatt akár féloldalasra is koptathatja, ami után a dob már önmagában is félreviszi a hevedert.
  • A dobgumi ne legyen sima felületű.
  • A fémfelületet alaposan elő kell készíteni, hogy a gumi a lehető legjobban tapadjon rá. Miután eltávolítjuk a korábbi dobgumi maradványait, a felületet fém-tisztára csiszoljuk és felérdesítjük, hogy ezzel is növeljük a tapadás felületét. Mielőtt ragasztóval kennénk be, fémalapozóval kezeljük, szintén a jobb tapadás érdekében.

Rombuszmintás dobgumi:

szállítószalag, hd görgők

Rendelkezésre álló vastagságok: 8 - 10 - 12 - 15 mm. Táblaméret: 2.000 mm szélességben.
Kontaktréteggel van ellátva a jobb tapadás érdekében. A rombuszmintának köszönhetően a dob és a heveder közé kerülő por, apró anyagdarabok vagy víz könnyen elfolynak, és nem feszítik szét a hevedert.

 

Kerámiabetétes dobgumi:


szállítószalag, hd görgők

Extrém esetben maga a rombuszmintás gumi is kevés lehet, hogy meghajtsa a hevedert. Pl. télen, amikor a dob és a heveder közé került víz megfagy, vagy amikor nagyon hosszú a szalagpálya, és a heveder nagy tömegű anyagot szállít.

Rendelkezésre álló méretek:
480 x 1.900 mm-es táblában és
380 x 10.000 mm-es tekercsben.