DOBGUMIZÁS

A meghajtó dob a gumiborításon keresztül viszi át az erőt, amikor meghajtja a hevedert. Így a dobgumit nagyon nagy igénybevétel éri, intenzív és ismétlődő dinamikus terhelés.

szállítószalag, végtelenítés, hd görgők, gumihevederek

A hosszabb élettartam elérése érdekében az alábbiakra kell odafigyelni:

  • A dobgumi jó minőségű, kopásálló gumiból készüljön, aminek kopási értéke legfeljebb 120 - 130 mm3. Ha gyenge minőségű a gumi és könnyen kopik, a heveder rövid idő alatt akár féloldalasra is koptathatja, ami után a dob már önmagában is félreviszi a hevedert.
  • A dobgumi ne legyen sima felületű. A rombuszmintának köszönhetően a dob és a heveder közé kerülő por, apró anyagdarabok vagy víz könnyen elfolyik, és nem feszíti szét a hevedert.
  • A fémfelületet alaposan elő kell készíteni, hogy a gumi a lehető legjobban tapadjon rá. Miután eltávolítjuk a korábbi dobgumi maradványait, a felületet fém-tisztára csiszoljuk és felérdesítjük, hogy ezzel is növeljük a tapadás felületét. Mielőtt ragasztóval kennénk be, fémalapozóval kezeljük, szintén a jobb tapadás érdekében.

 

 

 

szállítószalag, végtelenítés, hd görgők, gumihevederek

Ha a dobok bombírozott felületűek, a szalag könnyebben marad központi pályán és kisebb eséllyel fut félre. Sok fémdobot bombírozott felülettel gyártanak, ezeket elegendő egyenletes vastagságú dobgumival ellátni, mert a felgumizott dob bombírozott marad.
Ha viszont a dob felülete teljesen egyenes, a dobgumizásnál ki lehet alakítani a bombírozott formát egy a dob szélességénél keskenyebb, vékony gumilemez csík felragasztásával.

szállítószalag, végtelenítés, hd görgők, gumihevederek